25 квітня 2017 року в Першотравневій ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено засідання педагогічної ради на тему : «Роль мого предмету у формуванні цілісних і предметних компетентностей, необхідних для успішної самореалізації особистості» разом з учнівським самоврядуванням.
Метою зібрання було вироблення єдиних уявлень в учасників педагогічного процесу про головні цілі предметного навчання в школі, включення їх в реалізацію задачі формування випускника як компетентної особистості, здатної до самореалізації.
Чому ця тема така актуальна сьогодні? Нині особливо важливою стала проблема набуття учнями творчого самостійного досвіду. Суспільству потрібна інтелектуально соціально- компетентна особистість, здатна самокритично мислити, творчо діяти, застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях, неординарно вирішувати проблеми, створювати нове. Згідно концепції Нової школи педагогіка партнерства буде однією із основ школи, побудована на взаємній повазі до особистості, права вибору й відповідальності за прийняте рішення. Лише в процесі спільної роботи вчителя і учня над осмисленням ситуації чи проблеми можна отримати якісно новий результат.
Директор школи Ковба Т.М. під час свого виступу наголосила,що найкращий вчитель той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. Щоб навчити дитину, треба не просто передати їй знання і вміння, а й викликати в неї відповідну активність, пізнавальну чи практичну. Важливим структурним елементом цієї активності є мотивація, в якій виявляється ставлення школярів до навчання.
Повноцінна співпраця вчителя й учнів і спрямована на те, щоб як сказав В. Сухомлинський, “учительський стіл не перетворився на кам’яну стіну, із-за якої ведеться наступ на “супротивника”- учнів”.
Методист РМК Смольська К.М. запропонувала вчителям змалювати портрет сучасного вчителя початкових класів, вчителя гуманітарія, вчителя природничо-математичного циклу, а учням - вчителя ХХІ століття.
Після виступу кожна група зробила висновок , на що потрібно звернути увагу вчителям у своїй роботі.
Далі кожен учитель - предметник мав змогу показати роль свого предмету в житті кожного учня.
Учні, на диво вчителям, щиро висловилися щодо доцільності вивчення окремих розділів певних предметів у їх подальшому житті. Після цього вчителі мали змогу на конкретних прикладах довести значимість свого предмету в майбутньому житті своїх вихованців.
Слід зауважити, що виступ учнів трішечки завів аудиторію. Вже після педради вчителі висловили свою думку, що саме участь учнів змусила всіх сконцентруватися на пошуках найбільш переконливих аргументів у відповідях щодо предметного викладання та змусила поглянути на дітей як на партнерів. |