Зміцнення здоров’я, поліпшення фізичного стану підростаючого покоління,
його гармонійний розвиток, завжди розглядалось і розглядається як найважливіше
соціальне завдання. Враховуючи те, що у даний час основними проблемами у
системі фізичного виховання дітей в навчальних закладах залишається низький
рівень оздоровчої рухової активності дітей, практично відсутні традиції
здорового способу життя та активного дозвілля, організація роботи з фізичного
виховання в загальноосвітніх навчальних закладах потребує удосконалення.
Таким чином, за сприянням начальника управління освіти Солом’янського
районної у м. Києві державної адміністрації Рудзинської Олени Миколаївни, з
метою ознайомлення з творчим досвідом фізкультурно-оздоровчої роботи,
використання інноваційних педагогічних технологій організації процесу фізичного
виховання, у гімназії № 318 „Міленіум” м. Києва була проведена Всеукраїнська
нарада-семінар на тему „Комплексне використання засобів фізичного виховання для
створення моделі школи гармонії, інтелекту та здоров’я”
Під час роботи семінару присутні ознайомилися з творчим досвідом
фізкультурно-оздоровчої роботи та з використанням інноваційних педагогічних
технологій організації процесу фізичного виховання в гімназії № 318 «Міленіум».
У роботі наради - семінару взяли участь : Голова КФВС МОН Гамов В.Г.,
заступник Голови КФВС МОН, Павленко В.О., заступник начальника РУО
Солом’янського р-ну Кучер Н.П., директор науково-методичного центру
Солом’янського району Управління освіти Метенко Р.О., головний спеціаліст
департаменту фізичного виховання та масового спорту Міністерства України у
справах сім’ї, молоді та спорту Карандєєва Н.В.., начальник управління
фізичного виховання КФВС МОН Волинець В.А., методист вищої категорії
координаційного центру з фізичної культури і спорту Головного управління освіти
і науки м. Києва Мельник С.Б., завідувач Центру формування здорового способу
життя Харківської академії неперервної освіти Волкова І.В., завідувач
лабораторії гігієни навчальної діяльності дітей державної установи МОЗ України
Гозак С.В., начальник відділу «Основ здоров’я та фізичної культури» Інституту
інноваційних технологій і змісту освіти Дерев’янко В.В., завідувач кафедри
фізичної культури і спорту Запорізького Інституту післядипломної освіти
Аксьонова О.П., провідний спеціаліст відділу фізичного виховання КФВС МОН
Лимаренко Н.П., завідуючий кафедри фізичного виховання Чернігівського
національного Педагогічного Університету Осадчий О.В., доценти кандидати
педагогічних наук з фізичного виховання та спорту, методисти районних
методичних центрів з предмету фізична культура, представники 20 обласних
управлінь фізичного виховання та спорту КФВС МОН.
Учасники наради-семінару стурбовані тим, що майже скрізь у загальноосвітніх
навчальних закладах застаріла матеріальна база, якість підготовки вчителів
фізичного виховання слаба, тобто дуже низький професійний рівень фахівців,
фінансування у сфері фізичної культури залишається за залишковим принципом.
Крім того рухова активність дітей знижується починаючи з 3 по 10 класи,
низький рівень програм та їх змісту. За результатами обстеження МОЗ України
процессу фізичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах - 50%
вчителів не притримуються структури уроку, 50% вчителів не проводять розминки
та заключної чистина уроків, 58,3% вчителів не використовують вправи на поставу
.
У ході наради обговорювались також актуальні питання та шляхи щодо
поліпшення організації фізкультурно - оздоровчої роботи загальноосвітніх
навчальних закладах.
Актуальність питань та позитивний результат їх обговорення на даному заході
дали підставу прийняти наступні рішення:
Порушити питання щодо покращення матеріально -технічної бази
загальноосвітніх навчальних закладів.
Скоординувати кількість видів спорту спартакіади ЗНЗ.
Порушити питання щодо цілеспрямованого фінансування роботи спеціальних
медичних груп у ЗНЗ.
Порушити питання щодо розробки цільової програми «Спортивний зал».
Спільно з Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту створити
Координаційну Раду з питань фізичного виховання, фізкультурно-оздоровчої та
спортивно-масової роботи в ЗНЗ.
Розробити орієнтовні критерії оцінювання для підготовчих груп в ЗНЗ
Адаптувати програми ВНЗ до вимог сьогодення.
Внести корективи до Положення про огляд-конкурс на кращий стан фізичного
виховання в навчальних закладах системи освіти України, об’єднати номінації
школи інтернати для дітей сиріт та спеціальні школи – інтернати; номінацію
міські ЗНЗ розділити на дві групи: міста з населенням більше 1000 000 чоловік
та міста з населенням менше 1000000 чоловік.
Переробити Положення про проведення фізкультурно-патріотичного фестивалю
школярів «Козацький гарт», а саме відокремити спортивні змагання від конкурсу
представлення та історичного конкурсу.
Внести доповнення до Наказу про затвердження Положення про організацію
фізичного виховання в дошкільних, загальноосвітніх та професійно - технічних
навчальних закладах – внести посаду керівника спортивного гуртка. |