Четвер, 10.10.2024, 21:54
Відділ освіти Великомихайлівської РДА
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Батькам [18]
Вчителям [34]
Учням [6]
Директору [10]
Притчі [4]
Правила дорожнього руху. [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Вчителям

Допомога дітям з проблемами у поведінці і порушенням уваги

Існує  багато методів, які може використовувати вчитель для того, щоб підвищити ефективність роботи з дітьми. Успіх буде тоді, коли батьки і вчителя домовляться про умови застосування цих методів.

Три основних принципи, які необхідно пам¢ятати  використовуючи ці методи:

1.    Дитина  відповідає за свою поведінку

2.    Дитина повинна бути винагородженна за гарну поведінку

3.    Дитина повинна бути покарана за погану поведінку

 

Пропонуємо такі методи:

1.    Введення основних правил:

  • Дитина потребує структури, тому необхідно встановити мінімальне число головних, обоснованих правил, які повинні бути чітко визначені.
  • Учитель повинен чітко, але без гніву  завжди дотримуватись цих правил.
  • Покарання завжди повинно бути однаковим ( покарання має бути стійким та передбачуванним дитиною заздалегідь)
  • Завжди треба хвалити дитину за виконання правил
  • Важливо формулювати правила більш чітко і конкретно
  • Повинна бути  ієрархія правил ( намагайтесь робити різницю між важливим і незначним, між злочином і проступком)
  • Коли дитина дорослішає зміни і компроміси відносно правил зазнають змін, але дорослому і дитині повинно бути  ясно, що означає робити такі речі, як :

-      зберігати кімнату в чистоті;

-      мати певні манери за столом;

-      гарно поводити себе з іншими дітьми, братами, сестрами.

 

2.    Нагороди і покарання:

  • нагорода повинна  уявляти собою те, що радує дитину (увага, похвала, маленькі привілеї), а покарання повинно бути тим  чого дитина не любить (ніякої уваги, позбавлення привілей, ізоляція).
  • Заохочення і покарання повинні бути негайними - для того, щоб вони пов¢язувались у свідомості дитини з певною поведінкою, яка винагороджується або карається.
  • Повинен використовуватись принцип «Виконання вимог з першого разу». Дитина завжди отримує тільки одне попередження, тільки один раз, і потім застосовуються дії. НІЯКИХ ВИНЯТКІВ.
  • Батьківська (учительска увага) і щира прихильність, можливо, являють собою найміцніше підкріплення. Саме тому надзвичайно важливо послідовно винагороджувати за хорошу поведінку, а не зосереджуватись тільки на покаранні поганої поведінки.

 

3.    Як критикувати:

  • виражаючи гнів, пов’язуйте його з певною дією. Критикуйте поведінку, а не дитину. Не кажіть: "Ти – погана дитина, хіба ти можеш зробити щось добе?” Висловлюйтесь більш певно: "Я казала тобі, щоб ти не ображав інших дітей, це шкодить іншим і виводить мене з рівноваги. Іди до своєї парти і залишайся там”.

4.    Як  хвалити:

  • будьте визначеними: відносьте похвалу відносно до поведінки. Не кажіть «ти хороший», а оцініть дії (вчинок) дитини: «Ти гарно вчинив», «Твоя робота достойна найкращих схвалень» тощо.

Категорія: Вчителям | Додав: Зюзін_Валентин (29.11.2010)
Переглядів: 705 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Корисні посилання
Україна, Одеська область, смт. Велика Михайлівка