Вівторок, 23.04.2024, 15:29
Відділ освіти Великомихайлівської РДА
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Батькам [18]
Вчителям [34]
Учням [6]
Директору [10]
Притчі [4]
Правила дорожнього руху. [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Директору

Рекомендації до технології підготовки та проведення педради

СХВАЛЕНО

Рішення науково-методичної ради

відділу освіти Великомихайлівської РДА

Протокол  від 18.12.2008р. № 6

 

Рекомендації до технології підготовки та проведення педради

У «Положенні про загальноосвітній навчальний заклад», затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року №964, вказано: «Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб загальноосвітнього навчального закладу».

Педагогічна рада розглядає питання:

Удосконалення методичного забезпечення навчально-виховного процесу;

Планування та режиму роботи загальноосвітнього навчального закладу;

Переведення учнів до наступних класів та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;

Притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів за невиконання ними своїх обов’язків;

Морального та матеріального заохочення учнів(вихованців) і працівників закладу.

Ефективність роботи педагогічної ради значною мірою залежить від якості підготовки кожного засідання, від постійного вдосконалення технології моделювання підготовчого періоду.

Технологія проведення педради передбачає:

- творчий добір теми;

- попередню підготовчу роботу;

- створення ініціативних творчих груп учителів;

- роботу з учнівським самоврядуванням (у разі потреби);

- підготовка матеріалів до проведення педагогічної ради;

- проведення педагогічної ради;

- втілення рішень педради в повсякденну практику роботи школи.

Підготовчий етап триває, як правило, півтора-два місяці. Він розпочинається виданням наказу « Про підготовку до засідання педагогічної ради»,яким затверджуються склад комісії(робочої групи),конкретизуються завдання, терміни їх виконання, виконавці.

Для підготовки засідань створюється творча(ініціативна) група на  чолі з директором або заступником директора школи, проблемні підгрупи, якщо в цьому є потреба.

Творча група добирає і глибоко опрацьовує науково-педагогічну і методичну літературу з даної проблеми, складає детальний план - підготовки до засідання педагогічної ради. Розробляючи план, слід подумати над такими важливими питаннями:

- Яка основна мета, цільова установка педагогічної ради?

- Які теоретичні знання має актуалізувати,поглибити,доповнити, уточнити педагогічна рада, використати з цією метою підготовчий період?

- Які педагогічні вміння й навички можна сформувати,вдосконалити у процесі підготовки і проведення засідання?

- Які помилки і недоліки є в роботі педколективу, вчителів і яким чином можна їх попередити?

- Як активізувати методичну роботу, самоосвіту вчителів у період підготовки до засідання?

- Яких конкретних змін у практиці роботи школи, окремих її підрозділів можна чекати внаслідок проведення засідання педагогічної ради?

Виходячи з даних положень, в плані конкретизується діяльність адміністрації і членів творчих груп щодо підготовки засідання, визначаються основні заходи,терміни їх виконання. У планах передбачаються конкретні заходи щодо розробки пам’яток,програм спостережень,проведення анкетування, мікродосліджень, відвідування й аналізу уроків та позакласних заходів, вивчення шкільної документації, підготовки проекту рішення, методичних рекомендацій.

 Алгоритм підготовки педагогічної ради

1. Планування тематики педа­гогічної ради на рік (відповідно до науково-методичної проблеми навчального закладу).

2. Видача наказу або розпо­рядження про підготовку до педа­гогічної ради.

3. Створення робочої групи з підготовки засідання педагогічної ради.

4. Формування творчих груп з підготовки окремих питань робо­ти педради.

5. Складання плану підготовки і проведення педагогічної ради.

6. Складання списку рекомен­дованої літератури. Вивчення вчи­телями теоретичних основ питань і проблем, винесених на педраду.

7. Визначення об'єктів вивчен­ня (вчителі, стан викладання на­вчальних предметів, аспекти діяль­   ності класних керівників, вихован­ня учнів).

8. Оформлення стенду в мето­дичному кабінеті «Готуємось до педа­гогічної ради».

9. Збір, обробка, аналіз та узагальнення необхідної інфор­мації про об'єкти вивчення.

10. Визначення питань, вине­сених на педраду. Використання результатів внутрішньошкільного контролю.

11. Робота з учителями та за­прошеними, що мають виступити на педагогічній раді.

12. Підготовка методичної ви­ставки, ілюстративного матеріалу.

13. Розробка проекту рішення.

Алгоритм проведення педагогічної ради

1. Оголошення порядку денного.

2. Інформація про виконання рішень попередніх педагогічних рад (виступ члена комісії щодо перевірки виконання рішень педа­гогічної ради).

3. Затвердження регламенту роботи педагогічної ради.

4. Доповідь, повідомлення з основного питання, винесеного на педагогічну раду (директор навчального закладу, або заступники директора).

5. Обговорення (активна фор­ма: продуктивна гра, проблемний стіл, актуальний мікрофон тощо).

6. Ознайомлення членів педа­гогічного колективу з проектом рішення педагогічної ради.

7. Доповнення до проекту рі­шення.

8. Ухвалення рішення педаго­гічної ради.

Алгоритм реалізації рішень педагогічної ради

1. Наказ про затвердження рішень педагогічної ради.

2. Відвідування уроків, вихов­них заходів.

3. Робота в методичних об'єд­наннях, спрямована на виконання рішень педагогічної ради.

4. Моніторингові зрізи знань учнів.

5. Діагностика позитивних змін.

6. Вивчення досвіду розв'язан­ня проблем, поставлених педаго­гічною радою.

7. Інформація про виконання рішень на наступних засіданнях педагогічної ради.

8. Пошук нових підходів до про­блеми.

9. Наказ про виконання рішень педагогічної ради.

Приклад  теми педради,

переліку питань, які потребують вивчення і

висвітлення у виступах на педраді, проект рішення педради 

Тема педради:                            

«Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов»

Мета педради :

проаналізувати роль професіоналізму вчителя у формуванні навчальної діяльності, розвитку особистості та творчого потенціалу школяра.

 

Перелік питань, які потребують вивчення і  висвітлення у виступах на педраді

1. Способи формування в учнів позитивного ставлення до навчання.

2. Способи формування почуття обов’язку і відповідальності у  школярів.

3. Пояснення учням значущості навчання у суспільному та особистісному планах.

4. Створення на уроках ситуацій захопленості тактичним матеріалом.

5. Способи формування в учнів позитивного ставлення до фізичного розвитку.

6. Роль емоційних методів мотивації навчання.

7. Мотиваційний аспект обдарованого учня.

8. Роль професіоналізму вчителя у формуванні мотивації навчальної діяльності школяра та його

    особистості.

9. Психологічні проблеми мотивації навчальної діяльності навчальної діяльності

 

Проект рішення педради з теми

«Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов»

  1.  Дирекції школи:

1.1                 Вивчити й узагальнити до 20.12.2009 р.  стан формування позитивних мотивів навчальної

  діяльності учнів 5-8 класів і заслухати на нараді при директорові

  1.   Членам методичної ради:

        Розробити рекомендації до 05.01.2010 р. щодо впровадження методів мотивації навчальної діяльності школярів.

        Підготувати питання до дискусії  на тему: «Способи формування мотивації досягнень».

  1.    Керівникам предметних колегіумів:

        Обговорити зазначені вище рекомендації на засіданнях предметних колегіумів (згідно графіка засідань).

        На основі кращих розробок названої проблеми провести науково-практичну конференцію на тему  «Мотивація навчальної діяльності як передумова розвитку школяра

  1.    Учителям – предметникам:

        Урахувати рекомендації щодо впровадження емоційних, пізнавальних, вольових та соціальних  

          методів мотивації під час проведення навчальних занять. 

  1.     Психологу школи:

5.1    Відвідати навчальні заняття в старших класах (протягом лютого місяця 2010 року) і зробити  

         психологічний аналіз застосування позитивних мотивів навчальної діяльності школярів.

  1. Про етапи впровадження цього рішення у практику діяльності школи заслухати на педагогічній  

        раді (в березні).

Категорія: Директору | Додав: Зюзін_Валентин (29.11.2010)
Переглядів: 8594 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Корисні посилання
Україна, Одеська область, смт. Велика Михайлівка