Школі в нових умовах потрібен передусім
інтелігентний ( знаючий, розуміючий, культурний) вчитель, що володіє
необхідними фаховими знаннями та вміннями, усвідомлює шлях до їх набуття,
володіє принципами й методами пізнання теорії й практики своєї педагогічної
діяльності. Тільки за таких умов вчитель буде здатний творчо мислити,
самостійно орієнтуватися в найрізноманітніших проблемних ситуаціях педагогічної
дійсності, критично їх оцінювати й оперативно знаходити шляхи подолання
суперечностей, що виникають. Тобто сенсом та метою освіти є постійний розвиток
людини та її становлення.
Саме цьому питанню присвячений семінар ,
який відбувся 14 березня в районному методичному кабінеті. Вчителі хімії та
біології під керівництвом методиста РМК Смольської К.М. працювали над
створенням моделі творчого, професійно-компетентного вчителя.З допомогою
відкритого мікрофону, учасники семінару виділили основні якості вчителя як
фахівця: професіоналізм, педагогічна культура, педагогічна майстерність,
професійно-педагогічна компетентність, педагогічні здібності,
професійно-педагогічний потенціал, педагогічна техніка, педагогічна
творчість.
Розділившись на групи, опрацювали
відповідний теоретичний матеріал. Обмінявшись в групі думками, представники груп презентували своє бачення реалізації
відповідних якостей.
$IMAGE5$ | | |
Аналіз власної діяльності як
процес осмислення педагогічного досвіду є найважливішим і своєрідним
інструментом подолання існуючих в роботі труднощів, стимулом самовдосконалення.
Саме тому часники семінару з допомогою анкетування провели експертну самооцінку
свого професійного рівня та потреб у розвитку та саморозвитку.
На закінчення семінару вчителька біології
Великомихайлівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – гімназія» Терлецька Л.О.
поділилася своїми творчими наробками щодо формування начальних здібностей учнів
на уроках біології. |