Субота, 22.07.2017, 10:44
Відділ освіти Великомихайлівської РДА
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Березень » 21 » Від демократії як системи до демократії як культури
16:05
Від демократії як системи до демократії як культури

Від демократії як системи до демократії як культури

Україна, як зазначається у Конституції, є демократичною і правовою державою, а єдиним джерелом влади є народ. Демократія стала не лише нашою метою, вона є важливим інструментом удосконалення і розвитку суспільства, невід’ємним атрибутом суспільного буття, який забезпечує і реалізує права людини. Проте демократія не є сталим, незмінним явищем. Вона постійно розвивається і вдосконалюється. Демократична держава має берегти демократію і шукати шляхи її вдосконалення. Демократична правова держава буде справді такою лише тоді, коли в ній будуть діяти закони, їх будуть знати, поважати і виконувати громадяни. Якщо ми прагнемо побудувати справді демократичну, правову державу, то процес перебудови потрібно розпочинати із кожного громадянина, його свідомості. Тільки від того, наскільки кожен із нас буде готовим зрозуміти суть демократичної моделі держави, дію її інститутів, виявить бажання знати закони, поважати їх, виконувати, брати активну участь у політичному житті держави, — залежить побудова громадянського суспільства.

За цих умов особливого значення набуває громадянська освіта — навчання людей основам демократичного спілкування в демократичному світі.

17-18 березня 2016 року у м.Києві в Національній академії державного управління при Президентові України (м.Київ) відбулась Всеукраїнська науково-практична конференція «Розвиток громадянських компетентностей в Україні»,  у якій взяли участь педагогічні працівники нашого району: заступник директора з НВР Великоплосківського НВК Сємідетнова Н.В., з Новоселівського НВК заступник директора НВР Калафицька І.В. і вчителі Борщавецький В.А. та Кустол О.А., учитель Петрівської ЗОШ Салій М.В.

    

Захід проводився за підтримки Уряду Швейцарської Конфедерації, Міністерства освіти і науки України, Національного агентства України з питань державної служби, Національної академії педагогічних наук України, Національної академії державного управління при Президентові України, Цюріхського педагогічного університету (Швейцарія), Одеського обласного інституту удосконалення учителів, Швейцарсько-українського освітнього проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU».

Участь в конференції взяли більше 180 підготовлених в рамках проекту майстер-тренерів, педагогічних працівників, державних службовців та працівники органів місцевого самоврядування, які пройшли навчання з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ). Серед учасників конференції були представники громадських організацій, науковці, журналісти та представники міжнародних інституцій.

   Робота конференції вразила своєю чіткістю та злагодженістю. Виступи посадових осіб, представників влади та міжнародних керівників проекту відзначалися зацікавленістю в розвитку громадянських компетентностей в Україні, розумінні тих невідворотних процесів, які відбуваються, і ролі учасників семінару у впровадженні політики навчання демократичного громадянства та захисту прав людини. Форум був спрямований на обговорення шляхів  переходу від демократії як системи до демократії як культури.

   Цікавою і дуже корисною була робота у фокус-групах «Державні службовці», «Керівники шкіл» та «Учителі», де обговорювали сценарії розвитку громадянського суспільства в Україні з урахуванням результатів проекту DOCCU. Учасники з Київської та Одеської областей спільно напрацювали рекомендації органам державної влади та органам місцевого самоврядування, поділилися досвідом, враховуючи специфіку кожної з областей, з’ясували  в якому напрямку рухатись в майбутньому. Зацікавила позиція тренерів, які змогли, не нав’язуючи своєї думки, направити обговорення в потрібному напрямку, враховуючи позицію кожного члена групи. 

  Участь у конференції дала можливість по-іншому подивитись на діяльність учителя. Йдеться про необхідність отримання нових знань, опанування нових навчальних технологій, пошук нових шляхів і створення нових форм професійних відносин – як із колегами, так і з учнями. Необхідно по-новому сприймати теорію навчання демократії – від ідеї освіти, яку отримують лише від учителя, до навчання через досвід, участь і самостійне навчання.

   Проект на цьому не завершується, навчання триватимуть і в майбутньому. Сподіваємось, що дізнаємось ще багато цікавого та корисного. Ділитимемося інформацією на сторінках районної газети. Хто зацікавився даним питанням, може звертатися до вище зазначених педагогічних працівників Великоплосківського та Новоселівського НВК. З радістю поділимося навчальною літературою та власним досвідом, отриманим на проекті.

Калафицька І.В., Сємідетнова Н.В., Салій М.В., Борщавецький В.А., Кустол О.А. 

Переглядів: 128 | Додав: zavrmk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Корисні посилання
Україна, Одеська область, смт. Велика Михайлівка